Volkswagen, strateji değişikliğine gidiyor!

Volkswagen, Çin’i Küresel Üretim ve İnovasyon Üssü Olarak Konumlandırıyor

Volkswagen, stratejisinde köklü değişikliklere gidiyor. Alman otomotiv devi artık Çin’i sadece büyük bir pazar olarak değil, aynı zamanda küresel bir üretim ve inovasyon üssü olarak görmeyi hedefliyor.

Volkswagen, “Dünya için Çin’de” Stratejisine Geçiyor

Yeni yaklaşımlarıyla şirket, Çin’de üretilen modellerini sadece yerel tüketicilere değil, dünya genelindeki müşterilere de sunmayı planlıyor. Geçmişte benimsenen “Çin için Çin’de” stratejisi artık yerini daha küresel bir üretim modeline bırakıyor.

Firmanın yeni stratejisi kapsamında SAIC-Volkswagen ortaklığının 40. yılını kutladığı ve işbirliğini 2040 yılına kadar uzatacağı bildirildi. Çin’in üretim kapasitesi ve tedarik altyapısı, Alman mühendislik disipliniyle bir araya gelerek güçlenecek.


Yeni modellerin montaj süreçleri ile birlikte tasarım ve Ar-Ge çalışmaları da artık Çin merkezli olarak yürütülecek. Bu hamle, Çin yapımı Volkswagen modellerinin rekabette öne çıkmasını sağlayacak.

Geçmişte sadeleştirilmiş donanım seviyeleriyle bilinen Çin’de üretilen araçlar, artık Avrupa’daki muadillerine kıyasla daha uygun fiyatlar ve zengin donanım seçenekleri sunuyor. Örneğin, Volkswagen’in Çin’de ürettiği Passat Pro modeli Avrupa versiyonundan %40 daha uygun fiyatla daha zengin özellikler sunuyor.

Volkswagen’in bu stratejik hamlesi, küresel otomotiv sektöründe önemli değişikliklere neden olabilir. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüş ve yorumlarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın!

Related Posts

Bak şu robotun yaptığına: 1.800 kilometre uzaktan biftek pişirdi

Çin’in önde gelen robotik şirketlerinden Shenzhen Dobot, teknoloji dünyasında yeni bir dönüm noktasına imza attı. Şirket, geliştirdiği insansı robotun sanal gerçeklik başlığı aracılığıyla tam 1.800 kilometre uzaklıktan başarıyla biftek pişirmeyi …

D Tech Cloud, perakende sektöründe dijital dönüşümün nabzını tuttu

Yerli bulut teknolojisi şirketi D Tech Cloud, perakende sektörüne özel dijital dönüşüm çözümlerini, sektörün öncü markalarıyla buluşturduğu ‘Cloud Retail Summit’ etkinliğinde tanıttı. İstanbul Kemer Country Hotel Club’da düzenlenen buluşmaya; Getir, FLO Grup, Arzum, Koton, A101, Carrefour, Colins, Gloria Jeans, İpekyol, Madame Coco, Naf Naf ,Saruhan (Fakir) ve sektörün lider birçok markasının üst düzey yöneticileri ile strateji ve dijital dönüşüm ekipleri katıldı.

Windows’un ünlü “Mavi Ekranı” tarih oluyor

Teknoloji tarihinin en ikonik simgelerinden biri olan “Blue Screen of Death” (BSOD) yani “Mavi Ekran”, Microsoft’un aldığı kararla artık yerini siyah bir ekrana bırakıyor. Yaklaşık 40 yıldır Windows kullanıcılarının korkulu rüyası olan bu ekranın renginin değişmesi, sadece görsel bir tercih değil; Microsoft’un güvenlik stratejisindeki köklü dönüşümün de bir parçası.

Güneş’in üstündeki gizli çizgiler ortaya çıktı

ABD’li bilim insanları, Güneş yüzeyinin şimdiye dek elde edilen en net ve ayrıntılı görüntüsünü kaydetti. Güneş’in yüzeyindeki yapılar ilk kez bu kadar yakından ve berrak bir şekilde incelendi.

Xbox’lar için özel VR; Meta Quest 3S Xbox Edition satışa çıktı

Microsoft ve Meta arasında gerçekleşen işbirliği ile ortaya çıkan Xbox’lara özel VR Meta Quest 3S Xbox Edition satışa çıktı.

İrem Su Kocaoğlan Avrupa arenasına çıkacak

Modern Pentatlon Milli Takımı’na seçilen Malatyalı sporcu İrem Su Kocaoğlan, İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenecek U-17 Avrupa Şampiyonası’nda Türkiye’yi temsil edecek.