Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

D Tech Cloud, perakende sektöründe dijital dönüşümün nabzını tuttu

Yerli bulut teknolojisi şirketi D Tech Cloud, perakende sektörüne özel dijital dönüşüm çözümlerini, sektörün öncü markalarıyla buluşturduğu ‘Cloud Retail Summit’ etkinliğinde tanıttı. İstanbul Kemer Country Hotel Club’da düzenlenen buluşmaya; Getir, FLO Grup, Arzum, Koton, A101, Carrefour, Colins, Gloria Jeans, İpekyol, Madame Coco, Naf Naf ,Saruhan (Fakir) ve sektörün lider birçok markasının üst düzey yöneticileri ile strateji ve dijital dönüşüm ekipleri katıldı.

Windows’un ünlü “Mavi Ekranı” tarih oluyor

Teknoloji tarihinin en ikonik simgelerinden biri olan “Blue Screen of Death” (BSOD) yani “Mavi Ekran”, Microsoft’un aldığı kararla artık yerini siyah bir ekrana bırakıyor. Yaklaşık 40 yıldır Windows kullanıcılarının korkulu rüyası olan bu ekranın renginin değişmesi, sadece görsel bir tercih değil; Microsoft’un güvenlik stratejisindeki köklü dönüşümün de bir parçası.

Güneş’in üstündeki gizli çizgiler ortaya çıktı

ABD’li bilim insanları, Güneş yüzeyinin şimdiye dek elde edilen en net ve ayrıntılı görüntüsünü kaydetti. Güneş’in yüzeyindeki yapılar ilk kez bu kadar yakından ve berrak bir şekilde incelendi.

Xbox’lar için özel VR; Meta Quest 3S Xbox Edition satışa çıktı

Microsoft ve Meta arasında gerçekleşen işbirliği ile ortaya çıkan Xbox’lara özel VR Meta Quest 3S Xbox Edition satışa çıktı.

İrem Su Kocaoğlan Avrupa arenasına çıkacak

Modern Pentatlon Milli Takımı’na seçilen Malatyalı sporcu İrem Su Kocaoğlan, İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenecek U-17 Avrupa Şampiyonası’nda Türkiye’yi temsil edecek.

6G ne zaman çıkacak? İşte kullanıma sunulması beklenen tarih

5G daha Türkiye’de yaygın değilken, dünya 6G çalışmalarını hızlandırıyor. Nokia’ya göre önümüzdeki 5 yıl içinde karşımıza çıkabilir.