Almanlar bu iki harcamayı bırakmış: Tasarrufun yeni rotası belli oldu

Almanlar, Ekonomik Baskılarla Mücadele Ediyor: Tasarruf ve Harcama Alışkanlıkları Değişiyor

Ekonomik zorluklar dünyanın pek çok yerinde tüketici alışkanlıklarını etkilerken, Almanya’da da benzer bir trend gözleniyor. Yükselen fiyatlara rağmen seyahat alışkanlıklarını sürdürmekte kararlı olan Alman tüketiciler, bütçelerini korumak için çeşitli stratejilere başvuruyor.

GEÇİM SIKINTISI ARTIYOR

Artı49’un haberine göre yapılan araştırmaya katılan her iki kişiden biri, gelirlerinin artık yeterli gelmediğini belirtti. Ankete katılanların %42’si, geçtiğimiz yıl birikimlerini tüketmek zorunda kaldığını dile getirdi. Enflasyon ve genel yaşam maliyetlerindeki artış, tüketici davranışlarında belirgin değişikliklere neden oluyor.

EN BÜYÜK KISINTILAR KIYAFET VE RESTORAN HARCAMALARINDA

Almanya’da tüketiciler, bütçelerini dengelemek için özellikle giyim ve dışarıda yeme-içme gibi alanlarda kesintiye gidiyor. Katılımcıların yaklaşık yarısı, bu kategorilerde harcamalarını azalttıklarını belirtti. Ayrıca elektronik ürünler, hobiler, kültür-sanat etkinlikleri ve eğlence harcamalarında da gözle görülür bir azalma söz konusu.

Sosyal aktivitelere katılımda önemli bir düşüş yaşanırken her iki kişiden biri, sinema, konser ve tiyatro gibi etkinliklerden vazgeçtiğini ifade etti. Seyahat ve tatil harcamaları ise en yüksek harcama yapılan kalem olarak öne çıkıyor.

HARCAMALAR YAŞ GRUPLARINA GÖRE DEĞİŞİYOR

Yapılan araştırma, farklı yaş gruplarının harcama tercihlerinin değiştiğini ortaya koydu. Örneğin 60 yaş ve üstü tüketiciler genellikle giyim harcamalarında kısıntıya giderken, 18-30 yaş arasındaki gençler dışarıda yemek ve eğlence harcamalarını kısmayı tercih ediyor.

Tasarruf stratejileri arasında alışveriş davranışları da yer alıyor. Katılımcıların %64’ü alışveriş yapmadan önce farklı satıcıları karşılaştırdığını belirtirken, %56’sı indirim kampanyalarını yakından takip ettiğini söyledi. Kupon kullanımı da giderek yaygınlaşıyor; her iki kişiden biri, promosyonlar ve dijital kuponlar aracılığıyla alışveriş maliyetlerini düşürmeye çalışıyor.

Related Posts

Özgür Özel, İmamoğlu görüşmesi sonrası açıklama yapıyor

Özgür Özel, İmamoğlu görüşmesi sonrası açıklama yapıyor

Hindistan’da köprü çöktü: Araçlar nehre düştü

Hindistan’ın Gucerat eyaletindeki bir köprünün çöktüğü, kaza sonucu 9 kişinin hayatını kaybettiği, 6 kişinin ise yaralandığı bildirildi.

Anne vahşetinde kan donduran itiraflar: Dondurucudaki bebekle yaşamışlar

Ankara’da derin dondurucuda cesedi bulunan erkek bebeğin annesinin, ‘Uyuşturucu ve uyarıcı madde ticareti’ suçundan cezaevinde bulunan ev sahibi Gözde İ. (31) olduğu belirlendi.

CHP’li Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ne atık suyu arıtmadan denize döktükleri için 6 milyonluk ceza kesildi

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ekipleri, müsilajla mücadele için devreye alınan Marmara Denizi Koruma Eylem Planı kapsamında Marmara Denizi’ne kıyısı olan 7 ilde denetimlerine devam ediyor. 23 Haziran’da 50 denetim ekibi ve 24 …

Adalet Bakanı Tunç’tan ‘Grok’ açıklaması

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığınca sosyal medya platformu X’in yapay zeka uygulaması “Grok” programıyla ilgili başlatılan soruşturmaya ilişkin “Eğer bir yapay zeka paylaşımını bulunduran, barındıran bir yer sağlayıcı varsa, X platformu, YouTube ve diğer platformlar var, bunlar bu içeriği barındırıyorsa, bunun yapay zekadan geldiği şeklinde kanuni muafiyet söz konusu olmaz.” dedi.

DEM Parti resmen açıkladı: Tarihi bir eşikteyiz; PKK 11 Temmuz’da Süleymaniye’de silah bırakacak

DEM Parti resmen açıkladı: Tarihi bir eşikteyiz; PKK 11 Temmuz’da Süleymaniye’de silah bırakacak